SEO – pozycjonowanie i optymalizacja strony WWW pod kątem wyszukiwarki – to proces złożony i przede wszystkim długofalowy. O jakich jego elementach warto pamiętać na co dzień, prowadząc stronę internetową firmy? Oto, pięć podpowiedzi.
Odpowiednio dobrane słowa kluczowe to podstawa działań SEO. Pozycjonowanie polega w końcu na tym, aby „pokazać” algorytmom Google’a, że zawartość Twojej strony bardzo dobrze odpowiada wyszukiwanej przez internautę frazie i dlatego powinna się znaleźć wysoko wśród wyświetlanych wyników.
Frazy kluczowe, na które się pozycjonujesz, powinny jak najlepiej odpowiadać zarówno tematyce Twojej witryny, jak i temu, co zwykle wpisują do wyszukiwarki internauci. Nie może wśród nich zabraknąć również fraz z tzw. długiego ogona. Wybranymi słowami nasycaj odpowiednio wszystkie zamieszczanie na stronie treści. Pamiętaj tylko, żeby nie pozycjonować wielu stron na te same frazy – doprowadzi to do tzw. kanibalizacji i bardzo niekorzystnych, gwałtownych skoków pozycji.
Google bardzo ceni witryny zawierające dużo contentu i regularnie aktualizowane pod tym kątem. Ponadto publikacja treści np. na blogu to doskonała okazja do zamieszczenia na stronie słów kluczowych w odpowiedniej ilości oraz do rozbudowy linkowania wewnętrznego.
Każdy tekst zgodny z wytycznymi SEO powinien być przede wszystkim:
Szybkość ładowania się strony to jeden z kluczowych czynników uwzględnianych przez algorytmy Google’a. To jednak nie wszystko – większość internautów rezygnuje z czekania i opuszcza witrynę, jeśli jej załadowanie zajmuje dłużej niż 5 sekund. O parametr ten powinieneś więc zadbać nie tylko ze względu na widoczność w wyszukiwarce, lecz także z myślą o zachęceniu użytkowników do pozostania na stronie i zapoznania się z jej treścią.
Jak to zrobić? Oto kilka wskazówek:
Responsywność strony WWW określa się też często skrótowo jako RWD (ang. responsive web design). Jest to projektowanie witryny w taki sposób, by płynnie dostosowywała się ona do wielkości i rozdzielczości ekranu, na którym jest wyświetlana.
Jeszcze nie tak dawno, bo zaledwie kilka lat temu, do przeglądania Internetu wykorzystywaliśmy głównie komputery. Obecnie sytuacja całkowicie się zmieniła i większość ruchu w Sieci pochodzi z urządzeń mobilnych. Co więcej, strony www mogą być wyświetlane nie tylko komputerach, telefonach i tabletach, lecz nawet na dużych ekranach telewizorów.
Zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki strona powinna więc wyświetlać się prawidłowo na urządzeniu każdego typu. Docenią to roboty indeksujące, ale przede wszystkim – odwiedzający ją internauci.
Bez danych i analityki nie ma SEO. Pozycjonowanie i optymalizacja powinny opierać się na skrupulatnej analizie m.in. historii widoczności, źródeł ruchu czy zachowań użytkowników na stronie. Danych tych, dostarczą Ci przede wszystkim darmowe narzędzia od samego internetowego giganta: Google Analytics, Google Search Console, a także Google Tag Manager. Ich wdrożenie i wykorzystanie to absolutna konieczność przy dobrym prowadzeniu strony pod kątem SEO.
fot. Pixabay.com