Jak działają reklamy Google Ads?

Co sekundę w Google przeprowadzanych jest 63 000 wyszukiwań, a większość stron wyników wyszukiwania wyświetla reklamy Google. Opłacane przez firmy reklamy Google mogą być niezwykle skutecznym sposobem przyciągania wysokiej jakości stargetowanego ruchu do Twojej witryny, dokładnie wtedy, gdy użytkownicy szukają produktów lub usług oferowanych przez Twoją firmę.

Co to jest Google Ads?

Google oferuje płatne reklamy, które pojawiają się w wynikach wyszukiwania na google.pl za pomocą platformy Google Ads lub reklamy, które pojawiają się na innych stronach internetowych za pośrednictwem sieci reklamowej i programu Google AdSense.

Wyniki sponsorowane lub reklamy są oznaczone etykietą „Reklama”. Istnieją dwie sekcje płatnych reklam Google, jedna nad „naturalnymi” lub organicznymi wynikami, a druga u dołu strony wyników.

Google oferuje również tzw. reklamy displayowe, które pojawiają się w sieci reklamowej Google. Sieć reklamowa to obszerny zbiór zewnętrznych stron internetowych osób trzecich, które nawiązały współpracę z Google i zgodziły się wyświetlać reklamy Google. Reklamy Google w sieci reklamowej mogą być w formacie tekstowym, graficznym, wideo lub multimedialnym i mogą być kierowane inaczej. Obejmuje to remarketing i banery reklamowe.

Dlaczego wyświetlają się reklamy Google

Aukcja Google Ads koncentruje się na słowach kluczowych – reklamodawcy wybierają listę słów kluczowych, które mają być kierowane do ich oferty biznesowej, czyli słów, których ludzie najczęściej używają podczas wyszukiwania ich produktów. Następnie licytują te słowa kluczowe, opierając każdą stawkę na tym, ile są gotowi zapłacić za kliknięcie reklamy przez użytkownika Google. Ta stawka, w połączeniu z Wynikem Jakości przyznanym przez Google na podstawie jakości proponowanej reklamy, określa, które reklamy Google pojawiają się w SERP. Gdy użytkownicy klikają reklamy, reklamodawca płaci określony koszt (koszt kliknięcia lub CPC).

Koszty reklam Google

Koszt Google Ads różni się w zależności od wielu czynników, w tym konkurencyjności słów kluczowych i branży, lokalizacji geograficznej, jakości kampanii reklamowych i innych. Na pewno warto skorzystać z profesjonalnej agencji marketingowej zajmującej się obsługą kampanii Google Ads (choćby firma https://www.gogini.pl), taki ruch pozwoli bowiem na lepszą optymalizację jakości reklam i poprawi zwrot z inwestycji. Najczęstszym modelem współpracy z agencjami jest model budżet dla Google plus prowizja agencji, stanowiąca zwykle 10-25% budżetu wydanego na reklamę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.