Kiedy warto pomyśleć o automatyzacji procesów?

Robotyzacja jest nieunikniona i coraz więcej osób zaczyna sobie z tego zdawać sprawę. Na szczęście nie wygląda to, jak na filmach z gatunku sci-fi, tylko ludzie rzeczywiście odnoszą korzyści z postępującej robotyzacji. Świetnym przykładem jest RPA (Robotic Process Automation), którą wielu specjalistów jako niezwykle ważny krok w automatyzacji procesów biznesowych. Na czym jednak polega RPA i czy rzeczywiście warto z niej skorzystać? Tego dowiesz się z naszego artykułu.

  1. Co to jest RPA?
  2. Jakie procesy warto zautomatyzować?
  3. Co daje wdrożenie automatyzacji prostych i powtarzalnych czynności?

Transformacja cyfrowa firmy to trudne i czasochłonne zadanie, ale dzięki współpracy z doświadczonymi specjalistami można uniknąć wielu niepotrzebnych błędów i szybko zacząć czerpać korzyści z wprowadzenia automatyzacji. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, które pomogą ci podjąć decyzję związaną ze skorzystaniem z RPA i dowiesz się, gdzie można uzyskać wsparcie w tej dziedzinie.

Co to jest RPA?

Skrót RPA oznaczający Robotic Process Automation można przetłumaczyć jako zrobotyzowaną automatyzację procesów, co najczęściej odnosi się do biznesu. Robotyzacja oznacza w tym przypadku zastępowanie lub wspieranie pracowników specjalnie opracowanymi rozwiązaniami, które świetnie sprawdzą się w przypadku powtarzalnych czynności. Korzyści, jakie zyskuje wówczas pracodawca, to przede wszystkim możliwość nieprzerwanej pracy bez spadku wydajności.

Jakie procesy warto zautomatyzować?

RPA daje więc możliwość powierzenia robotom (a dokładniej botom, czyli specjalnie napisanym programom) powtarzalnych i najczęściej żmudnych zadań, którymi do tej pory musieli się zajmować pracownicy. Program komputerowy może wiele takich prac wykonać lepiej i dokładniej, a jednocześnie pracownicy mogą zająć się istotniejszymi w danym momencie pracami. Najlepsze efekty można uzyskać dzięki wprowadzeniu automatyzacji procesów spełniających poniższe warunki:

  • przebiegają zgodnie z określonymi regułami, a całość została określona standardami,
  • mogą zostać nieprawidłowo przeprowadzone przez błędy popełniane przez pracowników,
  • wymagają korzystania z kilku różnych systemów,
  • polegają na wielokrotnym przesyłaniu i powielaniu danych.

Przykładem rozwiązań, które stosuje się w automatyzacji wspomnianych procesów, są między innymi boty, chatboty oraz AI. Na szczęście nie trzeba samodzielnie zastanawiać się, jakie rozwiązanie będzie najlepsze w danym przypadku, tylko można od razu skorzystać z bezpłatnej konsultacji. W zakładce robotyzacja dostępny jest formularz, w którym wystarczy podać kilka podstawowych informacji (imię i nazwisko, nazwę firmy, maila i numer telefonu), aby w najszybszym możliwym terminie uzyskać kontakt ze strony specjalisty od RPA. Dzięki doświadczeniu i znajomości stosowanych obecnie systemów będzie mógł pomóc w podjęciu decyzji, czy automatyzacja prostych i powtarzalnych czynności ma sens, a jeżeli tak, to od razu zaproponuje najlepsze rozwiązania.

Co daje wdrożenie automatyzacji prostych i powtarzalnych czynności?

Korzyści wynikające z prawidłowo przeprowadzonego wdrożenia automatyzacji są ogromne. Możliwość zredukowania kosztów przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności, łatwa skalowalność, bezproblemowa integracja rozmaitych systemów… To natomiast przełoży się na większe zadowolenie ze strony klientów, mniejszą ilość błędów i większe zyski.

Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm korzysta z RPA. Warto już teraz do nich dołączyć, zanim zrobi to konkurencja, bo wówczas trudno będzie jej dorównać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.