Na czym polega content marketing?

Content marketing polega na tworzeniu treści atrakcyjnych dla odbiorców, które ich zainteresują i będą dla nich wartościowe. Celem może być promowanie marki, idei, sprzedaż, ale i wiele innych działań. Na czym polega content marketing? Komu zlecić tworzenie contentu? Jakie są korzyści z tworzenia dobrych treści? Sprawdźmy!

Content marketing – czym jest?

Content marketing to inaczej marketing treści. Opiera się o strategię marketingową, w której głównym działaniem jest tworzenie wartościowych treści, które dotrą do odbiorców i będą odpowiadały na ich potrzeby i oczekiwania.

Zgodnie z definicją Content Marketing Institute: „Content Marketing to strategia oparta o tworzenie i dystrybucję wartościowych, istotnych i spójnych treści, które pozwolą pozyskać i utrzymać odpowiednio zdefiniowaną grupę docelową. Ma ona ostatecznie zaowocować wymiernymi korzyściami dla organizacji, która je stosuje.”.

Na czym polega content marketing?

Kluczową rolę odgrywa tutaj wysokiej jakości copywriting, ale nie tylko. Content to nie tylko teksty, ale też zdjęcia, grafiki, podcasty czy produkcja wideo – wszystko to, gdzie przekazywane są komunikaty. Wszystkie narzędzia i kanały, które pozwalają na przekazywanie dobrych, wartościowych treści do odbiorców, mogą stanowić elementy content marketingu. Jego istotną jest bowiem informowanie i zaciekawienie czytelnika, a nie sama produkcja tekstów czy innych materiałów. Ważna jest jakość, a nie ilość, ponieważ celem jest wzbudzenie zainteresowania i budowanie więzi z odbiorcą.

Korzyści z dobrego content marketingu

Efekty content marketingu są niezwykle trudne do zmierzenia standardowymi systemami analitycznymi. Niemniej dostarcza on wielu korzyści z punktu widzenia marki. Najważniejsze z nich to:

  • zbudowanie wizerunku eksperta w branży,
  • zgromadzenie zaangażowanej społeczności wokół marki,
  • budowanie rozpoznawalności firmy,
  • zwiększenie sprzedaży produktów i usług,
  • podwyższenie wartości merytorycznej strony, bloga czy social mediów,
  • wzmocnienie pozycji strony w wyszukiwarce internetowej,
  • docieranie do szerszego grona odbiorców – szczególnie, gdy treści są „viralowe”.

Kreowanie contentu – samodzielnie czy z pomocą agencji?

Na początku warto zastanowić się nad tym, jakie są cele contentu. Pomoże w tym stworzenie dobrej strategii marketingowej, w której określi się założenia działań marketingowych, narzędzia, którymi można osiągnąć cele czy budżet, jaki można przeznaczyć na kreowanie contentu. Z całą pewnością dobrym pomysłem jest skorzystanie z pomocy ekspertów, którzy dobrze wiedzą, jakie treści sprzedają, jakie budują rozpoznawalność i gdzie je publikować. Agencja Content Marketing pomoże także w działaniach SEO czy projektowaniu spójnych kampanii reklamowych.

Jeśli jednak masz ograniczony budżet, możesz tworzyć content samodzielnie. Skąd wiadomo jakie treści są wartościowe i istotne? Tu właśnie zaczyna się tworzenie strategii content marketingu. Warto zacząć od stworzenia „buyer persona”, czyli klienta idealnego, by poznać potrzeby i obawy klientów, a także proces decyzyjny klienta i w oparciu o te informacje tworzyć odpowiednie, interesujące i angażujące treści. Dobrze jest też poznać podstawowe zasady SEO oraz specyfikę różnych kanałów komunikacji z odbiorcami.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.