Miłośnikom marki Apple, a także sprzętu elektronicznego w ogóle, na pewno nie trzeba przedstawiać tabletów iPad. Są one jednymi z flagowych produktów tej marki. Uznawane na całym świecie za bardzo bezpieczne, dobrze wyposażone, z mocnymi podzespołami, a także nadające się do bardzo wielu zastosowań. Można korzystać z nich zarówno do codziennych czynności, takich jak przeglądanie internetu czy rozrywka, jak również podczas pracy. Wielu pracowników nie rozstaje się ze swoimi iPadami podczas delegacji. Jednak jak każde urządzenie elektroniczne nie są one bez wad. Sprawdzam co psuje się najczęściej.
Baterie w urządzenia takich jak smartfony czy tablety są zazwyczaj przewidziane na około tysiąc cykli ładowania i rozładowania. Po tym czasie powinny zachować jeszcze 80% swojej pierwotnej pojemności, jednak warto zastanowić się nad ich wymianą. Może się jednak zdarzyć, że akumulator ulegnie uszkodzeniu wcześniej. Na szczęście pomoże nam każdy serwis iPad, a jeśli urządzenie jest jeszcze na gwarancji, będzie to pomoc bezpłatna. Niestety samodzielna wymiana baterii nie jest łatwa, gdyż konieczne jest otworzenie obudowy urządzenia. Czasy gdy akumulator znajdował się pod tylną klapką dawno już minęły. Stąd nie poleca się próbować rozbierać urządzenia samemu, ponieważ bez odpowiednich narzędzi, a przede wszystkim doświadczenia, wiedzy i odpowiednich narzędzi, można jedynie pogorszyć sytuację. Wymiana baterii iPad w Warszawie może zostać przeprowadzona zarówno przez wiele autoryzowanych serwisów Apple, jak i przez niezależne punkty napraw urządzeń GSM (gdy tablet jest już po gwarancji).
Fakt że szkło ekranu może się uszkodzić nie jest co prawda winą producenta, jednak wciąż zdarza się często z winy użytkowników. Nie trzeba wiele, wystarczy że strącimy tablet ze stołu albo upuścimy chowając do kieszeni lub plecaka. Szkło na wyświetlaczu musi być użyte z tego względu, że w innym przypadku trudno byłoby o precyzyjne działanie panelu dotykowego (digitizer). Na szczęście wymiana szybki w iPad w Warszawie również nie jest żadnym problemem i wykona to dla nas każdy serwis Apple. W tym przypadku nie możemy niestety liczyć na bezpłatną naprawę. Uszkodzenie, które powstało z winy użytkownika nie jest bowiem objęte gwarancją. Jednak jeżeli tablet nadal ją ma, to naprawa w autoryzowanym serwisie umożliwi nam jej zachowanie. Pogwarancyjny iPad może natomiast trafić do dowolnego punktu napraw, jednak najpierw sprawdźmy dokładnie opinie na temat każdego z nich.