Dla jakich branż chatbot sprawdzi się idealnie?

Coraz więcej firm inwestuje w chatboty – inteligentne roboty, które wyręczają pracowników działu obsługi klienta i marketingu. Czy słusznie? To zależy od branży. Podpowiadamy, w jakich firmach rozwiązanie to sprawdzi się doskonale!

Chatboty w gastronomii

Chatboty sprawdzają się z sukcesem w branży gastronomicznej. Z ich pomocą można zautomatyzować proces przyjmowania zamówień na wynos. Chatbot prowadzi z klientem konkretną rozmowę, uzyskując informacje konieczne do złożenia zamówienia. Pyta także o preferowaną metodę płatności oraz informuje o czasie realizacji zamówienia. Następnie inteligentny robot przesyła dane do systemu restauracji i klient jest obsługiwany zgodnie z preferencjami.

Chatboty w branży eventowej

Chatboty można spotkać także w branży rozrywkowej. Służą one do szybkiego kontaktu z klientem oraz sprzedaży. Z pomocą chatbota szybko zarezerwujesz bilet na ulubiony spektakl lub koncert. A jeśli potrzebujesz pomocy na miejscu wydarzenia, zamiast szukać na rozległym terenie służb informacyjnych, także poradź się chatbota. Robot wskaże Ci właściwe miejsce, poinformuje, gdzie znajduje się strefa gastronomiczna oraz jak można dokonać zwrotu zakupionych wejściówek.

Chatboty w sektorach IT

Chatbot wyręcza pracowników BOK z wykonywania powtarzalnych zadań. W sektorze IT oprogramowanie może odpowiadać na najczęściej zadawane pytania i w ten sposób, uchronić pracowników Helpdesk od urywających się telefonów. Takie rozwiązanie to nie tylko duża oszczędność czasu, ale i środków. Inwestycja związana ze wdrożeniem botów, które pracują przez 24 godziny w ciągu doby, 7 dni w tygodniu bot zwraca się wielokrotnie w ciągu około pół roku.

Chatboty w e-commerce

Istotnym sektorem, który korzysta z dobrodziejstw najnowszych technologii takich jak boty, jest e-commerce. Branża ta cały czas się rozwija. Kiedyś zakupy online budziły wątpliwości, dziś, zamiast godzinami krążyć po galeriach, kupujemy częściej za pomocą aplikacji mobilnych zainstalowanych na smartfonie. Chatboty także pomagają w e-zakupach – prowadzą one klienta przez proces zakupowy, doradzają najlepsze produkty, a także odpowiadają na zadane pytania i wspierają w skompletowaniu różnych zestawów artykułów (np. prezentowych lub przygotowanych pod kątem konkretnego hobby).

Dzięki botom możliwe jest usprawnienie procesów związanych ze zwrotami i reklamacją. Zamiast czekać na połączenie konsultanta, klient może uzyskać szybko informację na temat zasad zwrotu i zlecić go do realizacji. Dane są przekazywane błyskawicznie do centrali. Oczywiste jest, że taka automatyzacja przyczynia się do poprawy jakości obsługi klienta, i co za tym idzie wzrostu jego zadowolenia z usług i produktów.

Boty odnajdują zastosowanie także w marketingu, np. wysyłając do klienta spersonalizowane pod kątem jego poprzednich zapytań newslettery i reklamy. Chatboty pomagają stworzyć silną i trwałą relację z konsumentem oraz zachęcają go, by korzystał z usług danego e-sklepu częściej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *